Amprevaned Koat ar Markiz ! (les insectes de la Forêt de Beffou)

Dizoleiñ a reomp buhez an amprevaned !

Klasoù kelc’hiad 2 ha 3 skol Sant-Leonard Gwengamp a zo aet e Koad ar Markiz d’ar gwener 28 a viz mae. Maëlle Le Creurer ha Isabelle Regnault, buhezourezed Ti ar C’hoadoù, o deus lakaet ar skolidi da zizoleiñ e brezhoneg bed ar c’hoad hag an amprevaned en ur ziskouezh pegen pouezus e oant ar re-se evit an ekoreizhiad. Un devezh brav a voe neuze, pinvidik a-fed deskerezh evit an holl, a drugarez da veur a brantadoù disheñvel : pourmenadenn, selaou ouzh sonioù ar c’hoad, stal war ar bollenadur hag ar wenanenn ha selout ouzh amprevaned gant ur werenn-greskiñ.

 Nous découvrons la vie des insectes !

Les classes de cycles 2 et 3 bilingues de l’école Saint-Léonard Guingamp ont effectué une sortie à la forêt de Beffou le vendredi 28 mai.
Les animatrices de Ti ar C’hoadoù (Centre Forêt Bocage), Maëlle Le Creurer et Isabelle Regnault, ont fait découvrir en langue bretonne aux enfants le monde de la forêt, des insectes et surtout l’importance de ces derniers dans l’écosystème. Ce fut donc une belle journée, riche en apprentissages pour tout le monde, à travers plusieurs activités ludiques : promenade dans le bois, écoute des sons de la forêt, atelier sur la pollinisation et les abeilles et observation des insectes à la loupe.

 

Raktres Kontadenn (Projet conte)

Gouder ar Vendée Globe, setu hor raktres war ar gontadenn ! Après le Vendée Globe, voici notre projet sur le conte !

Abaoe penn kentañ ar prantad 4 e labouromp war ur raktres ouzh ar gontadenn gant ar re CE-CM eus skol Ar Brovidañs – Lokmaria (35) hag ar re CE-CM eus skol Sant-Josef – Kastell Bourc’h. Ar pal a zo krouiñ evit fin miz even ur gontadenn dre furm “cadavre exquis” etre an 3 klas. C’hoant hon eus ober un oberenn dre furm vidéo e fin tout : pep klas a raio div blankenn tresañ, lakaet dre vouezh gant ar skolidi. Klask a rafomp ivez filmañ ar blankennoù evit lakaat buhez er gontadenn. Evel-just, nemet resisadurioù a-bouez etre ar gelenner.ien.ezed, ne vo ket anavezet labour ar c’hlasoù gant ar re all ha dizoloet e vo gant an holl ar produ echuet e miz even. Klas Lokmaria a raio ar stad kentañ, ni an darvoudoù hag hini Kastell Bourc’h ar stad diwezhañ. Choazhet eo bet evit pep stad, 2 tudenn, 2 dra ha 2 lec’h.
Nous participons à un atelier de mise en projet depuis le début de la période 4 avec deux autres classes bilingues : les CE-CM de l’école La Providence – Sainte-Marie (35) et les CE-CM de l’école St-Joseph – Châteaubourg (35). Le but est de réaliser d’ici fin juin un conte sous forme de “cadavre exquis” entre nos trois classes, tout en travaillant la culture et la structure du conte. Nous souhaitons réaliser une œuvre finale sous forme de vidéo : chaque classe réalisera deux planches de dessins (scènes et personnages) qui seront mises en voix par les enfants. Nous essaierons également de rendre l’œuvre dynamique en filmant les planches avec des champs et des mouvements de caméra différents. Bien entendu, mis à part quelques éléments essentiels transmis entre les enseignant.e.s, les classes ne connaissent pas le travail des autres et découvriront la production finale en juin !
La classe de Sainte-Marie s’occupera de la situation initiale, la nôtre des péripéties et celle de Châteaubourg de la situation finale. Pour chaque partie du conte, nous avons choisi 2 personnages, 2 objets et 2 lieux.

Setu amañ fotoioù eus ar raktres (en em ginig d’ar c’hlasoù all, prientiñ stadoù ar gontadenn, skritur an istor, c”hoari “cadavre exquis” dre skrid ha dre tresañ, hag all).

Voici quelques photos de l’avancée de notre projet (présentations aux autres classes, préparation des trois étapes du conte, écriture de l’histoire, jeux thématiques sur le cadavre exquis à l’écrit et au dessin, etc).

Ar Vendée Globe n°5

ERRUET OMP !!! Treuzet eo bet ganeomp al linenn goude 85 devezh, 2 eurvezh, 50 minutenn ha 40 segondenn redadeg  !!! 158 091vet omp, war muioc’h eget 1 milion a bigi enskrivet war Virtual Regatta, dispar ! Dreist e oa !

NOUS SOMMES ARRIVÉS !!! Nous avons franchi la ligne après 85 jours, 2 heures, 50 minutes et 40 secondes de course !!! Nous sommes à la 158 091ème place, sur plus d’un million de bateaux inscrits sur Virtual Regatta, super ! C’était chouette !

Ar Vendée Globe n°4

Erruet int ar martoloded kentañ ! Ur poent hon eus graet neuze war ar renkadur : Charlie Dalin en deus treuzet al linenn a-raok ar re all met ar maout a zo bet gant Yannick Bestaven goude bezañ tennet dezhañ an amzer kollet evit bezañ bet sikouret da saveteiñ Kevin Escoffier gant Jean Le Cam. Heuliet hon eus ivez distro Boris Hermann war eeun er c’hlas, hag sellet hon eus ouzh distro haroz ar VG 2020, Jean Le Cam ! Gortoz a reomp bremañ ar re all ! Tost erruet omp war Virtual Regatta, treuzet vo al linenn ganeomp sur-a-walc’h dilun. Gourc’hemennoù vras d’ar re CM1 ha Morgane, echuet o deus o tro ar bed enlinenn dec’h d’an noz ! Ur redadeg brav a oa etre hor c’hlasoù ! Kenderc’het e vo ar raktres Vendée Globe ganeomp e pad un nebeut sizhunvezioù c’hoazh, dreist holl e Goulennata ar Bed.

Les premiers skippeurs sont arrivés ! Nous avons donc fait le point sur le classement et le vainqueur : Charlie Dalin est donc le premier à franchir la ligne mais c’est Yannick Bestaven qui l’emporte avec le jeu des bonifications (suite à sa participation au sauvetage de Kevin Escoffier par Jean Le Cam). Nous avons aussi suivi l’arrivée de Boris Hermann en direct depuis la classe et nous avons regardé la vidéo du retour dans la nuit du héros de cette édition, Jean Le Cam ! Nous attendons maintenant les suivants ! Nous sommes presque arrivés sur Virtual Regatta, nous franchirons surement la ligne en classe lundi prochain. Félicitations aux CM1 et Morgane, ils ont terminé leur tour du monde virtuel hier soir ! Ce fut une belle course entre nos deux classes ! Notre projet Vendée Globe continuera à rythmer notre année scolaire encore quelques semaines, surtout en Questionner Le Monde.

Brezel Mor – Bataille Navale

Hiziv hon eus labouret war an daolennoù daou-du hag gant hor raktres war ar Vendée Globe, en ur c’hoari d’ar Brezel Mor ! Farsus e oa deskiñ matematikoù hag en em lec’hian er spas evel-se. Ret e oa deomp implijout ar geriaoueg e brezhoneg : “touchet !”, “sanket !” pe “Plouf, en dour !”.

Aujourd’hui nous avons travaillé sur le tableau à double entrée avec notre projet Vendée Globe, en jouant à la bataille navale ! C’était drôle d’apprendre les mathématiques et le repérage dans l’espace comme cela. Il nous fallait utiliser le vocabulaire en breton “touchet ! (touché)”, “sanket !”(coulé) et “Plouf, en dour !” (Plouf, dans l’eau).

Nedeleg er c’hlas

Tremenet eo an Tad Nedeleg en a-raok er c’hlas just a-raok ar vakañsoù ! Profoù hon eus bet : levrioù e brezhoneg evit hor c’horn lenn !

Le Père Noël est passé en avance dans la classe avant les vacances ! Nous avons reçu des cadeaux : des livres en breton pour notre coin lecture !

Ar Vendée Globe n°3

Penaos e heuliomp ar redadeg ?? Bep mintin e vez hizivaet gant ar vugale renkadur ar Vendée Globe 2020 ha sellout a reomp alies ouzh videoioù ar bagsturierien. Deskiñ a reont deomp ur bern traou !

Comment suivons-nous la course ?? Chaque matin les enfants actualisent le classement du Vendée Globe 2020 et nous regardons souvent les vidéos des skippeuses et des skippeurs. Ils nous apprennent beaucoup de choses !

Ar Vendée Globe n°2

D’ar gwener 16 a viz Here hon eus gwelet penaos int gwisket ar vagsturierien. Klasket hon eus ar jiletennoù saveteiñ ha gwelet penaos e zeont war raok, fentus e oa ! Diskouezhet eo bet deomp ivez un nebeut oustilhoù implijet war vor : kordennoù, ur gartenn, hag all. E fin an abadenn hon eus prientet hor vag war Virtual Regatta : graet e vo ganeomp ivez tro ar bed hag heuliet e vo ar vagsturierien gant a c’hoari en linenn ! Adalek an 8 a viz Du e vo ret deomp, pep hini d’e dro, sturiañ bag ar c’hlas anvet C2Bilingue-StLeonard.
Vakañsoù mat d’an holl !!

Le vendredi 16 octobre nous avons vu comment sont habillés les skippeurs. Nous avons aussi essayé les gilets de sauvetage et vu comment ils fonctionnent, c’était sympa ! On nous a montré ensuite plusieurs outils importants à bord d’un bateau : des bouts, une carte marine, etc. A la fin de la séance nous avons préparé notre bateau sur Virtual Regatta : nous ferons également le tour du monde et suivrons les skippeurs sur cette application en ligne. A partir du 8 novembre il nous faudra, chacun notre tour, diriger le bateau de la classe nommé C2Bilingue-StLeonard. Bonne vacances à tous !!

Ar Vendée Globe n°1

Kroget hon eus dec’h ar raktres war ar Vendée-Globe ! Sellet hon eus 2 filmig war ar redadeg a raio tro ar bed adalek an 8 a viz Du. Dizoloet eo bet ganeomp anv an holl bagsturier hag ar bigi. Pep bugel o deus dibabet ur vagsturier pe ur vagsturierez da heuliañ e-pad ar redadeg. E fin an abadenn hon eus savet ur vag Imoca (anv bigi ar Vendée-Globe) pep hini.

Nous avons lancé hier notre projet sur le Vendée-Globe ! Nous avons vu deux vidéos présentant la course qui fera le tour du monde à partir du 8 novembre. Nous avons découvert les différents skippeurs et les bateaux. Chaque enfant a ensuite choisi un skippeur ou une skippeuse à suivre pendant la course. A la fin de la séance nous avons assemblé chacun notre Imoca (le nom des bateaux du Vendée-Globe).

 

Kontadennoù ha dañsoù gant Soazig

 

Selaouet hon eus ouzh ur gontadenn, “Ar voualc’h e beg aour”, e-pad ar brantad kentañ gant Soazig Le Buhan eus Ti ar Vro Kavan. Selaouet hon eus ivezh ouzh sonioù laboused, a-raok echuiñ gant ur c’hoari kadorioù sonerezhel hag un dañs. An holl abadennoù gant Soazig a vo liammet d’al laboused ha d’ar gontadennoù.

Nous avons écouté un conte, “Le merle au bec d’or” lors de notre première séance avec Soazig Le Buhan, intervenante de Ti ar Vro  Cavan. Nous avons aussi écouté des chants d’oiseaux, avant de terminer par un jeu de chaises musicales et une danse bretonne.
Nos séances avec Soazig seront toutes liées aux thèmes des oiseaux et du conte.

 

Mell-droad er skol – Foot à l’école

D’ar meurzh 28 a viz Genver hon eus graet mell-droad gant Antoine evit hor raktres “Mell-droad er skol” kinniget gant skipailh mell-droad War raok Gwengamp. Ar pal a oa labourat gant ar volotenn, gant an daouarn pe gant an treid. E fin an abadenn hon eus ur c’hoari : ret e oa tapout ar muiañ a volotennoù en tu enep ha zegas anezho en hor zu.

Le mardi 28 janvier nous avons fait une séance de football avec Antoine pour notre projet “Foot à l’école” proposé par l’En Avant Guingamp. Le but était de travailler avec la balle, à la main ou au pied. A la fin de la séance nous avons fait un jeu : il fallait récupérer le plus de ballons dans le camp adverse et les ramener dans le sien.

Niveradeg laboused al liorzhoù – Comptage oiseaux des jardins

Graet hon eus ul labour war al laboused. Ret e oa deomp klask peseurt laboused a oa en hor jardin, kontañ ha skrivan pet hon eus gwelet. Skrivet hon eus disoc’hoù an holl skolidi war ar folenn-se. Fentus e oa !

Nous avons travaillé sur les oiseaux. Nous devions trouver quels oiseaux étaient dans nos jardins, les compter et écrire combien nous en avons vu. Nous avons écrit nos résultats sur cette fiche. C’était drôle !

Emeline ha Maëlys H. CE2

Ti ar c’hoadoù – Ar Goañv / L’hiver (13/01/2020)

Ni a zo bet e Ti ar C’hoadoù d’al lun 13 a viz Genver. An tem a oa hini al loened e-pad ar goañv. Klasket hon eus war lec’h roudoù loened ha savet hon eus ur voull diwar roud ur pav yourc’h. Sellet hon eus ouzh laboused gant jumelloù ha goude graet hon eus un neizh evit gwenillied gant paper chaoket hag orjalennoù houarn.

Nous sommes allés à la Chapelle-Neuve le lundi 13 janvier dernier. Le thème de la sortie était celui de la vie animale pendant l’hiver. Nous avons cherché des traces d’animaux et réalisé un moule à partir une empreinte de chevreuil. Nous avons aussi pu observer des oiseaux avec des jumelles, avant de créer un nichoir pour les hirondelles avec du papier mâché et du fil de fer.

Ti ar c’hoadoù – Cycle 2 bilingue

Aet omp bet d’ar gwener 22 a viz Du e Ti ar c’hoadoù, evit labourat war an Diskar-Amzer. Aet omp da bourmen gant Isabelle er c’hoad evit dastum delioù gwez disheñvel. Gallet hon eus sevel ul louzaoueg ganti evit anavezhout ar gwez : faou, kistin, ivin, iliav, kelvez ha derv. Gwelet hon eus goude un ti-repu evit al labourerien koat, savet gant radenn ha brañkoù. Komzet hon eus ivez ouzh ar micherioù kozh tro-drop d’ar c’hoad, evel ober glaou, botoù koat,… Dreist e oa ! Kentañ tro, e miz genver, e vo labouret war ar Goañv.

Skrivet gant ar re CE2.

Nous sommes allés le vendredi 22 novembre au Centre Forêt Bocage à la Chapelle-neuve, pour travailler sur le thème de l’Automne. Nous avons été nous promener dans le bois pour ramasser des feuilles d’arbres différents. Nous avons pu créer un herbier pour les reconnaître : hêtre, châtaignier, if, lierre, noisetier et chêne. Nous avons visité ensuite un abri pour les travailleurs du bois, créé à partir de fougères et de branches. Nous y avons parlé des anciens métiers du bois, comme le charbon, les sabots en bois, etc. C’était super ! La prochaine fois, au mois de janvier, nous travaillerons sur l’hiver.

Écrit par les CE2.

La médiathèque de Guingamp – Mediaoueg Gwengamp

Hiziv omp bet da weladeniñ Mediaoueg Gwengamp ! Gwelet hon eus ar burevioù, ur gwask evit al levrioù hag an tikedennoù evit gallout renkañ al levrioù. Gweladennet hon eus ar vediaoueg a-bezh : al levrioù evit ar re yaouank a zo en traoñ hag ar re all evit are re vras a zo a-us. Frédérique he deus lennet deomp ur gontadenn, Kabellig Ruz, e sal ar gontadennoù.

Aujourd’hui nous sommes allés à la médiathèque de Guingamp ! Nous avons vu les bureaux, une presse pour aplatir les livres et les étiquettes pour bien ranger les livres. Nous avons visité toute la médiathèque. Les livres pour les enfants sont en bas et ceux pour les grands en haut. Frédérique nous a raconté un conte, Le petit chaperon rouge, dans la salle des contes.

Elea, Elise, Mathis, Paul-Elie hag Yness (CP).